Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.
NastaveníPovolit všeZamítnout
499 405 439
zsslunecni@zs-slunecni.cz
Autistická třída

Autistická třída

Třída zajišťuje komplexní výchovně vzdělávací péči o žáky s poruchami autistického spektra, popř s PAS v kombinaci s lehkým, středním a těžkým mentálním postižením.

 

Žáci jsou podle stupně mentálního postižení zařazeni do

  • základní školy  (lehké mentální postižení) nebo
  • základní školy speciální (střední a těžké mentální postižení)

 

Žáci jsou vzděláváni podle školou zpracovaných vzdělávacích programů

  • ŠVP pro základní vzdělávání  „Místo na Slunci “. dle RVP  ZV 2017 MDU určený pro žáky s lehkým mentálním postižením
  • ŠVP pro základní školu speciální (Díl I – program vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením) „Místo na Slunci II“. dle RVP  ZŠS
  • ŠVP pro základní školu speciální (Díl II – program vzdělávání žáků s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami) „Místo na Slunci II“. dle RVP  ZŠS

Třída se naplňuje do počtu 6 žáků.

O žáky pečují 2 – 3 pedagogičtí pracovníci včetně asistenta pedagoga

 

Výchovně vzdělávací péče - historie

Péče o žáky s pervazivně vývojovou poruchou – autismem - začala na naší škole mnohem dříve, než vznikla autistická třída. Zpočátku jsme se věnovali dětem v domácím prostředí. Výuka v budově školy probíhá od roku 2001.

Když jsme začínali, byla problematika výuky těchto dětí opravdu v plenkách. Od počátku jsme spolupracovali s Aplou v Praze i v Brně, absolvovali všechna nabízená studia, proto si troufáme říci, že jsme pracovali profesionálně bez větších chyb.

 

Výchovně vzdělávací péče - současnost

Ke každému z žáků je přistupováno individuálně, a to po celou dobu vzdělávacího procesu. Tímto způsobem se nám daří plnit osnovy daného vzdělávacího programu, protože i ty se u žáků liší. Tím, že žáci pracují indivuduálně, můžeme délku jednotlivých předmětů přizpůsobit tak, aby nebyl žák přetěžován a zařazovat odpočinkové a relaxační prvky. Dbáme na nutnou vizuální podporu jak v orientaci celého dne, tak i při výuce jednotlivých předmětů - multisenzoriální přístup preferujeme v každé oblasti výuky, ve které, dnes již samozřejmě, využíváme i moderních technologií jako jsou např. iPady a různé výukové programy, které děti opravdu baví. 

Zaměřujeme se výrazně na nácvik aktivit, které budou moci žáci uplatnit v dospělosti - především sebeobslužné činnosti, obstarání jednoduchého nákupu, vaření jednoduchých jídel. Naším nejdominantnějším úkolem je dovést žáky ke schopnosti samostatného vyjádření vlastních přání a potřeb, aby nevykonávali činnost, kterou nechtějí jen proto, že nedokážou reagovat.

Po důkladné přípravě zvládáme účast na školních akcích jako jsou výlety, výstavy, plavání, veřejná vystoupení. Pravidelně každý měsíc navštěvujeme knihovnu, kde mají děti připravený program a pujčují si knihy. 

Ve třídě vládnou pěkné a přátelské vztahy. Děti si spolu hrají a pomáhají si.

Velký důraz klademe na spolupráci s rodiči žáků a velmi si vážíme toho, když nás ve všech aktivitách podporují.

 

 

 

Děkujeme všem partnerům za jejich podporu.

PARTNEŘI ŠKOLY

Programování a webhosting MagicHouse s.r.o.