ZŠ speciální
Cílem základní školy speciální je poskytovat žákům, kteří pro svůj zdravotní handicap nezvládají vzdělávací program školy základní takové prostředí a klima, ve kterém se úspěšně uplatní a získají základy vzdělání poskytované základní školou speciální.
Tým pedagogů, asistentů pedagoga a osobních asistentů se snaží rozvíjet psychické a fyzické schopnosti a předpoklady žáků s těžším mentálním postižením, vybavovat je takovými vědomostmi, dovednostmi a návyky, které jim umožní, aby se v maximální možné míře zapojili do běžného společenského života.
Třídní kolektivy o max. počtu 8 dětí.
Ve třídě působí učitel a asistent pedagoga (popř. druhý asitent pedagoga)
Při výchově a vzdělávání jsou využívány speciální metody práce, za využití speciálních i rehabilitačních, relaxačních pomůcek, speciální aktivity.
V případě potřeby tvoříme na základě doporučení školského poradenského zařízení Individuální vzdělávací plány. Spolupracujeme s odborníky: klinickými psychology, speciálně pedagogickými centry, pedagogicko-psychologickými poradnami, psychiatry, neurology, specialisty na autismus.
Ve škole působí výchovný poradce a školní metodik prevence.
Speciální aktivity
- projektové dny
- canisterapie
- plavání pro žáky 1. stupně (povinné v rámci ŠVP)
- plavání pro žáky 2. stupně (dobrovolné)
Žáci mohou využívat doplňkových služeb
- školní družinu,
- školní stravování,
- dobrou dopravní dostupnost
- rozšířenoun výuku ŘEČOVÉ VÝCHOVY pro žáky s výraznými poruchami komunikačních schopnopstí vedenou logopedickým asistentem