Základní škola
Cílem základní školy je poskytovat žákům se speciálními vzdělávacími potřebami takové prostředí a klima, ve kterém se úspěšně uplatní a získají vzdělání poskytované základní školou. (viz. Dokumenty školy). Poskytujeme komplexní péči v oblasti vzdělání i výchovy, věnujeme se dětem s lehkým mentálním postižením, s kombinovanými vadami a autismem. Preferujeme individuální přístup ke každému dítěti. Snažíme s eúzce spolupracovat s rodiči, se speciálně pedagogickými centry, s pedagogicko-psychologickými poradnami, s pediatry, klinickými psychology i psychiatry. Jedním z nejdůležitějších prostředků k dosažení stanovených výsledků je soustavné utváření příznivého klimatu školy. V této oblasti se zaměřujeme na:
- celkové kulturní prostředí školy, na kvalitu řízení a na dobré mezilidské vztahy (kolegiální spolupráce, vztahy k dětem, spolupráce s rodiči, rodinná atmosféra jsou pro nás prioritní)
- pravidelné obměňování vnitřního řádu a aktualizování pracovního řádu (k tomu, aby klima školy bylo dlouhodobě příznivé, je nutné pravidelně připomínat pravidla a mantinely jak dětem, tak pracovníkům. Ve škole velmi dobře kvalitní pracovní tým, který tvoří učitelé s velkými zkušenostmi v oblasti speciálně-pedagogické péče.)
- vytváření přátelské atmosféry a atmosféry spolupráce mezi žáky a učiteli
- pravidelné informování rodičů o výchovně vzdělávacím procesu
- zvýšená péče problémovým žákům (viz. spolupráce s odborníky)
- respektování osobnosti dítěte, posilování sebevědomí, podněcování jeho aktivity
- zajištění individuální výuky a individuálních vzdělávacích plánů
- soustavné a trvalé zajištění kvalitních podmínek pro integrované žáky - hygienických, ekonomických, vzdělávacích
- udržování a zlepšování prostor školy a jejího okolí
- zlepšování estetického vzhledu školy.
Speciální aktivity
- projektové dny
- canisterapie
- plavání pro žáky 1. stupně (povinné v rámci ŠVP)
- plavání pro žáky 2. stupně (dobrovolné)
Žáci mohou využívat doplňkových služeb
- školní družinu,
- školní stravování,
- dobrou dopravní dostupnost
- rozšířenoun výuku ŘEČOVÉ VÝCHOVY pro žáky s výraznými poruchami komunikačních schopnopstí vedenou logopedickým asistentem