Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. 

V pořádku Další informace
499 405 439
zsslunecni@zs-slunecni.cz
III. TŘÍDA - INFORMACE A ÚKOLY

III. TŘÍDA - INFORMACE A ÚKOLY

15. 6. 2020

Moji milí studentíci i rodiče, hlásím se téměř naposledy v tomto školním roce. Především bych Vám všem ráda poděkovala za spolupráci i to, že jste zvládli celou tu nelehkou a neobvyklou situaci. Doufám, že nás nic podobného v příštích letech nepotká. Jak jsem již psala v předchozím týdnu, s těmi, kteří si budou chtít přijít pro vysvědčení, se uvidíme 26. června v pátek a to od 9. do 10. hodin. V tomto čase se můžete zastavit, kdy budete chtít. Pokud si v tento den vysvědčení nevyzvednete, bude na Vás do září čekat ve škole. Kdo má ještě věci ve skříňkách, může si je také vzít a předat učebnice, vypracované úkoly i další. Byla bych moc ráda, pokud mi dáte vědět, jestli přijedete nebo ne. Pokud bychom se s někým neviděly, přejeme Vám krásné prožití prázdnin, hodně sluníčka a radosti a moc se na všechny v září budeme těšit. Jaruška, Táňa, Marťa

 

  1. třída

Český jazyk – Dobrý den, i nadále prosím opakujte již zacvičené. O prázdninách dejte dětem chvilku volno, ale občas se můžete učení věnovat a něco zopakovat.:-)

 Opakujeme stále všechna známá písmena – tzn. A, a, Á, á, I, i, Í, í, M, maximálně e, E , é, É – opakování provádíme formou různých her – ukazuj, pojmenuj, poskládej…

 

  

Matematika

Pokračovat v pracovním sešitu.

  • Pracovní sešit – 1 - 2 stránky za den, zase můžete vybarvovat, kroužkovat, i vystřihovat, pokud se to někde bude hodit. Sešit je pro vaši potřebu.
  • Nácvik číslic 1 a 2 - psaní. Kontrolujte úchop pera a správný tvar. Nacvičujte stále dokola. Dále + a = a přidat znaménko -, pracujete z nakopírovaných listů.

 

Člověk a svět – Při bouřce str. 49. Jak se chováme v bouřce? Co je hromosvod? Na obou obrázcích se děti schovávají před bouřkou špatně, proč? – Ukazuj na obrázku, povídej. Obrázek vybarvi.

 

  1. třída

 

Dobrý den, v období prázdnin odpočívejte, ale až bude pršet, vytáhněte občas čítanku a něco málo přečtěte, ať v září naskočíme, jako po másleJ

 

Český jazyk

  • Opakování a procvičování stávajících písmen abecedy.
  • Čtení podle čítanky 1 – 2 stránky denně, číst na střídačku z obou čítanek. Vzadu je pak psací písmoJ
  • Dbát na správné čtení po slabikách a pozor na záměnu písmen – důsledná kontrola.
  • Pracovat s učebnicí – např. vyprávěj, co jsi přečetl, otázky týkající se článku, vyhledej písmeno slabiku, slovo ve vyznačené části textu v učebnici atd.
  • Dbát na správnou výslovnost – vyprávět.
  • Skládat slova a věty v pracovních zelených deskáchJ – max. 1 stránka za den.
  • Tady má Eli pro radost pohádku Horse land J: https://www.youtube.com/watch?v=6p4vQ82bjEk – myslím, že vám ještě tenhle týden stačíJ

 

 Matematika 

 

Člověk a svět

  • Chystáme se na prázdniny – str. 81 a 82
  • Brzy pan učitel nebo paní učitelka rozdá všem žákům vysvědčení. Skončí školní rok a začnou prázdniny. Celé dva měsíce si budete moct užívat léta. Těšíte se? A víte už, kam se vypravíte?
  • a – čti
  • b – vybarvuj
  • 82 – O prázdninách nás čeká dobrodružství a spousta krásných zážitků. Také na nás ale číhají mnohá nebezpečí. Proto si pamatuji tato důležitá pravidla. Přečti si jich všech šest v učebnici, ale HLAVNĚ JE DODRŽUJ

 

  1. třída

 

Český jazyk – Pokračujte v nastavené práci a občas si písmenka ve čtení a psaní zopakujte. Holky příští rok začínají s gramatikou, tak ať ABECEDU nezapomenouJ

Čtení –

  • Nový slabikář růžový – každý den jedna nebo dvě stránky.
  • Diktát písmen, slabik, slov a jednoduchých vět – dvakrát za týden do pracovního sešitu Český jazyk
  • Písanka – každý den 1 stránka
  • Přepis z tiskacího na psací – jednoduchá slova, věty, také do sešitu.
  • https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj1.php - na těchto stránkách každý den chvilku jedno ze cvičení – pokud byste nevěděli, jak stránky použít, zavolejte.
  • Výukové stránky na youtube – můžete, ale nemusíte: https://www.youtube.com/watch?v=xQn-RE_Ua70 – těchto videí je tam spousta a pan učitel je perfektní. Holky u toho mohou opakovat.
  • Čt Edu – opakování výslovnosti všech hlásek – každý den jedno video - https://edu.ceskatelevize.cz/opakovani-pismen-5e4418fd17fa7870610ed28a

 

Matematika – stále stejně.

 

 

Člověk a svět – Přišlo léto – str. 73

  • červen, červenec, srpen, nejkratší a den je nejdelší v roce.
  • a Vyprávěj, co vidíš – i VendulkaJ. 2.b – doplň křížovku – stan, lese, jahody, tenis, plave, zmrzlinu, červené, opaluje, byliny. 

 

  1. třída – Závěrečné opakování v Českém jazyce – dokončení učebnice, v matematice konečné opakování celé násobilky od 1 až do 10 a samozřejmě i děleníJ.

 

Matematika

 

Člověk a svět – Živočichové – plazi a obojživelníci – pracovní sešit str. 55,56

Plazi – hadi, želvy, krokodýli.

 

  1. Dopiš názvy částí těla zmije obecné – hlava, krk, tělo, ocas.
  2. Ano a velmi mnoho obratlů.
  3. Popište jen ústně. Hlavně si pamatujte – užovka nejedovatá, zmije jedovatá!!!
  4. K hadům nepatří byliny. K ještěrce nepatří drobní ptáci a byliny.

Obojživelníci – žáby, mloci.

  1. Zadní končetiny, trup, hlava, oči, přední končetiny.
  2. Vajíčko, pulec s holým ocáskem, pulec s ploutvičkou, pulec s předními a zadními končetinami, dospělec.
  3. Přeskočte.
  4. Mlok, ropucha, rosnička, mlok.

Krásné prázdninyJ

 

8. 6. 2020

Dobrý den, dnes posílám téměř poslední úkoly tohoto školního roku. Od příštího týdne to už budou spíše jen náměty na smysluplné trávení deštivých dní a něco málo opakování. Pokud se někdo ozve, budu opět k dispozici ve středu dopoledne ve škole. Vysvědčení Vám rády předáme 26. června před školou. Přesný čas si domluvíme. Kdyby si někdo pro vysvědčení nepřišel, bude ho u mne mít schované a vyzvedne si ho v září. Každopádně, pokud budete moci, moc rády děti uvidíme. Buďte hodně zdraví, spokojení a příští týden se opět ozvu. Jinak jsem k dispozici na telefonu. Jaruška, Táňa, Marťa

  1. třída

Český jazyk – Dobrý den, jestli Vám došly materiály, ozvěte se a já ještě něco nakopíruji a přichystám na středu. Jestli si víte rady, nemusíte. J

 Opakujeme stále všechna známá písmena – tzn. A, a, Á, á, I, i, Í, í, M, maximálně e, E , é, É – opakování provádíme formou různých her – ukazuj, pojmenuj, poskládej…

 

 

 

Matematika

Pokračovat v pracovním sešitu.

  • Pracovní sešit – 1 - 2 stránky za den, zase můžete vybarvovat, kroužkovat, i vystřihovat, pokud se to někde bude hodit. Sešit je pro vaši potřebu.
  • Nácvik číslic 1 a 2 - psaní. Kontrolujte úchop pera a správný tvar. Nacvičujte stále dokola. Dále + a = a přidat znaménko -, pracujete z nakopírovaných listů.

 

Člověk a svět – Na koupališti str. 48. Co všechno můžeme dělat v létě? Jak sportovat? Bezpečnost na koupališti i jinde. Ochrana proti sluníčku, hmyzu a klíšťatům – povídej si. Ukazuj na obrázku. Obrázek vybarvi.

 

  1. třída

 

Dobrý den, děkuji za zprávy na whatsupu. Hrnečku vař, bylo krásné. Na čtení volte jednoduché texty, jestli potřebujete, vyhrabu ještě nějakou starou čítanku. V knížkách se Elince bude číst obtížně, slabiky dy, ty, ny, bě, pě….Se ještě oficiálně neučila a budou jí činit problémy.

 

Český jazyk

  • Opakování a procvičování stávajících písmen abecedy.
  • Čtení podle čítanky 1 – 2 stránky denně, číst na střídačku z obou čítanek. Vzadu je pak psací písmoJ
  • Dbát na správné čtení po slabikách a pozor na záměnu písmen – důsledná kontrola.
  • Pracovat s učebnicí – např. vyprávěj, co jsi přečetl, otázky týkající se článku, vyhledej písmeno slabiku, slovo ve vyznačené části textu v učebnici atd.
  • Dbát na správnou výslovnost – vyprávět.
  • Skládat slova a věty v pracovních zelených deskáchJ – max. 1 stránka za den.
  • Tady má Eli pro radost pohádku Horse land J: https://www.youtube.com/watch?v=6p4vQ82bjEk

 

Matematika

 

 

Člověk a svět

  • Poznáváme Zvířátka - pracovní list str. 76 – Léto – letní počasí.
  • Úkol1. – Najdi ve čtyřsměrce letní měsíce – červen, červenec, srpen.
  • a – bude vybarveno vše, kromě vloček.
  • b – odpověz ústně na otázky.
  • – vybarven bude kluk.
  • b – povídej.
  1. třída

 

Český jazyk – Pokračujte v nastavené práci.

Čtení –

  • Nový slabikář růžový – každý den jedna nebo dvě stránky.
  • Diktát písmen, slabik, slov a jednoduchých vět – dvakrát za týden do pracovního sešitu Český jazyk
  • Písanka – každý den 1 stránka
  • Přepis z tiskacího na psací – jednoduchá slova, věty, také do sešitu.
  • https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj1.php - na těchto stránkách každý den chvilku jedno ze cvičení – pokud byste nevěděli, jak stránky použít, zavolejte.
  • Výukové stránky na youtube – můžete, ale nemusíte: https://www.youtube.com/watch?v=xQn-RE_Ua70 – těchto videí je tam spousta a pan učitel je perfektní. Holky u toho mohou opakovat.
  • Čt Edu – opakování výslovnosti všech hlásek – každý den jedno video - https://edu.ceskatelevize.cz/opakovani-pismen-5e4418fd17fa7870610ed28a

 

Matematika – stále stejně.

 

 

Člověk a svět – Savci – str. 60

  • ne, ne, ano, ne, ne, ne, ano. 2. ano, ano, ne, ano, ne, ano, ne. – odpověď je velryba a netopýr
  • Společné znaky savců - Savci mívají tělo pokryté srstí. Dýchají plícemi. Rodí živá mláďata. Po narození sají mateřské mléko. Mezi savce patří také člověk.
  • Krk, přední a zadní končetiny, hlava, trup, ocas.

Krásné procvičování na zvířata je na těchto stránkách: https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/568-prvouka/529-1-rocnik/574-zivocichove?scroll=526 – můžete si vybrat křížovky, poslech, kvízy a jiné.

 

 

 

  1. třída – Závěrečné opakování v Českém jazyce, v matematice odčítání pod sebou. Sebík zase pamětně.

 

  • Učebnice str. 80 – Na všechna cvičení odpověz písemně do sešitu. Ne najednou, každý den jedno cvičení. Řešení: 1. květen, měsíc, sluníčko, stromy, květy, děti, motýly, ptáci, větvích, výlet. 2. protože po tvrdých slabikách se píše tvrdé y a po měkkých slabikách měkké i. Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny. Ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni. 3. Popletená přísloví: Komu se nelení, tomu se zelení. Jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá. Jak si usteleš, tak si lehneš. Komu není rady, tomu není pomoci.
  • Každý den kousek písanky, jestli už nemáš písanku, můžeš opisovat z učebnice. Čtyři řádky postačí.
  • Trénuj vyjmenovaná slova po b, l, m – můžeš i online - https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj1.php
  • A krátká výuková videa na opakování vyjmenovaných slov a pochopení významu slova: https://www.youtube.com/watch?v=w4bp-x0dT1s – po b, https://www.youtube.com/watch?v=BELO9aEvQPg – po m, https://www.youtube.com/watch?v=_qR0UnnNgmQ – po l.

Matematika

  • Opakuj celou malou násobilkuJ
  • Opakuj odčítání do 100 pod sebou.
  • Příklady typu:
  • 45

-34

---- ptám se 4 a kolik mi chybí do 5? – 1 zapíšu jedničku pod 4

      dále 3 a kolik mi chybí do 4? – 1 zapíšu pod 3. Správný výsledek je 11.

 

  • Pokud by to děti nepochopily, zapomněly, zavolejte a já připomenu.

 

Člověk a svět – Živočichové - ryby – pracovní sešit str. 54

Ryby – patří mezi obojživelníky. Jejich dýchacím orgánem jsou žábry, které jsou ukryty pod skřelemi. Ryby se rozmnožují pomocí vajíček, která se nazývají jikry. Podle způsobů získávání potravy je dělíme na dravé (maso), a býložravé (rostliny) a všežravé (maso i rostliny).

 

  1. Dopiš názvy části těla ryby – cejna velkého: hřbetní ploutev, ocasní ploutev, břišní ploutev, tělo, žábry, hlava, oko, prsní ploutev.
  2. Viz výše.
  3. Ryby se dělí na sladkovodní a mořské podle toho kde žijí. Sladkovodní: kapr, sumec, štika. Mořské: mečoun, makrela, tuňák.

A už to máme všeJ.

 

 

Dokumenty ke stažení

Děkujeme všem partnerům za jejich podporu.

PARTNEŘI ŠKOLY



Programování a webhosting MagicHouse s.r.o.